تبلیغات
گذرگاه - باپتیست های سیاه پوست یا تعمیدگرایان بومی سیاه / Native Black Baptists
گذرگاه
گذر گاه
نوشته شده به دست گذر گاه
نظرات

باپتیست های سیاه پوست یا تعمیدگرایان بومی سیاه / Native Black Baptists

 

آموزش مسیحیت به بردگان جامائیکایی به آرامی و در سال 1754 از سوی برادران موراویان ها یا موراویایی آغاز شد. در سال 1783 حدود 400 خانواده با 4 الی 5 هزار برده خود به جامائیکا رفتند تا از دولت جمهوری خواه جدید ایالات متحده آمریکا بگریزند. به همراه آنها، سیاهان آزادی چون جورج لایل و موزس بیکر که تعمیدگرا (باپتیست) بودند نیز به جامائیکا رفتند.

 

آنها تبلیغ را آغاز کردند و جمعیت زیادی به شنیدن موعظه های آنها آمدند. آنها فقط سیاهان برده ای را قبول می کردند که از ارباب مسیحی خود اجازه شرکت در جلسات و عضویت در کلیسا را داشتند.

 

در ابتدای تشکیل این فرقه، اطاعت از ارباب یکی از آموزه های اصلی این فرقه بود.

 

عقاید این فرقه باپتیست با جریان اصلی باپتیستها بسیار متفاوت بود.

 

جرج لوئیس که در آفریقا متولد شده بود به وضوح مسیحیت سفید را رد می نمود و روایتی از نژاد سیاه از کتاب مقدس تفسیر و بیان می کرد که اعضای عضو که اکثر قریب به اتفاق سیاه پوست بودند را به وجد می آورد. این روایت جرج لوئیس مشخصه ای پر واضح داشت "قدرت گرفتن سیاهان".

 

گروه های مستقل از تعمیدگرایان این فرقه رسما ایجاد و شروع به فعالیت نمودند. آنها گرایش به اخراج دیو و یا جنگیری شدیدی در کلیساهایشان دارند، که به تسخیر معنوی مشهور می باشد.

 

تعمیدگرایی در نظر این سیاه پوستان مسیحی شده به صورت بومی و آیین محوری در آمد. قدرت آب مقدس از باورهای آفریقایی سرچشمه می گرفت و نقش عیسی مسیح بعد از یحیی تعمید دهنده قرار داشت.

 

تعمیدگرایان سنتی به دلیل موعظه درباره حقوق برابر و لغو برده داری برای سیاهان برده جذاب بود.

 

تعمیدگرایان بومی صراحت بیشتری داشتند و برده های بیشتری را به جماعتهای کلیسایی خود جذب می نمودند.

 

جورج لایل نحت تعقیب قرار گرفت و به شوراندن بردگان متهم گردید. سفیدپوستان مسیحی حالا احساس خطر می نمودند و به هر طریق ممکن جلوی عبادت آزادانه سیاهان تعمیدگرای تازه مسیحی شده را می گرفتند و جلسات کلیسایی انها را بر هم می ریختند.

 

زبان کتاب مقدس برای بردگان سیاه جذابیت زیادی داشت مخصوصا قسمتهایی که مربوط به مردمان برگزیده و آزادی از تبعید بود.

 

با گذشت زمان کلیساهای سیاه پوستان بیشتر و عمیقتر با فرهنگ آفریقایی در می آمیخت و با وجود سرکوب از سمت و سوی مسیحیان سفید پوست بر تعداد اعضای کلیساهای سیاه پوستان افزوده می شد.

 

پس از استقلال از بریتانیا در 5 اوت 1962 منزلت کلیساهای سیاه پوستان افزایش یافت و پیروان این کلیساها به منش آفریقایی جامائیکایی خود افتخار می نمودند.

 

برای دیدن كلیپ‌های مستند و مطالب بیشتر به کانال تلگرام ما رجوع بفرمایید

https://t.me/goghT

تاریخ : چهارشنبه 15 شهریور 1396
ساعت : 02:52 ق.ظ
لینک ثابت
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

>